個人情報について(Privacy Notice)

Lloyd’s Register – 個人情報に関するお知らせ

個人情報に関するお知らせの目的

Lloyd’s Registerは、お客様の個人情報を真摯に受け止め、 お客様の個人情報が確実に常時保護されることをお約束します。

この個人情報に関するお知らせの目的は、当社とのやりとりにおいて当社がお客様の個人情報を収集し利用する方法と、お客様の個人情報に関する権利について説明することにあります。

Lloyd’s Register とは

「Lloyd’s Register」とは、Lloyd’s Register Group Limited (英国企業登録番号 08126909) が所有する国際的な企業グループをいいます。Lloyd’s Register Group は、Lloyd’s Register Foundation (英国慈善団体登録番号 1145988 および英国企業登録番号 07905861) が所有しています。

お問い合わせ先

この個人情報に関するお知らせや当社によるお客様の個人情報の利用についてご不明な点がある場合は、下記の方法によりデータ保護オフィサーにご連絡ください。

  • メール:dataprotection@lr.org
  • 郵便:Data Protection Officer, Lloyd’s Register, 71 Fenchurch Street, London, EC3M 4BS
  • 電話:(+44) 020 7423 1724

Lloyd’s Register が収集する個人情報について

Lloyd’s Register は、お客様に関する基本的な個人情報 (氏名、メール アドレス、基本的な連絡先の詳細およびお客様の選択により提供されるその他の情報) のみを収集し、その方法は次の方法のみです。

  • 当社ウェブサイト経由、書面、電話経由、当社のイベントにおいて、またはその他の手段を通してお客様ご自身が提供した情報。
  • 当社のウェブサイトまたはサービスを通してお客様とのやりとりから当社が取得する情報。

お客様に関する機密性の高い情報を当社が要求することはなく、収集する意図はありません。

Lloyd’s Register が個人情報を収集する理由

Lloyd’s Register は、当社に対するお客様の要望に対応するため、お客様が受領することに同意されたか、またはお客様が関心をお持ちかもしれないと当社が考える Lloyd’s Register のプロダクトまたはサービスのいずれかに関連するサービス (ニュースレター、業界最新情報、当社のプロダクトまたはサービスに関する情報、イベントへの招待、アンケート調査、市場調査など) についての情報を提供するために、お客様に関する基本的な個人情報を得る必要があります。当社はその他のいかなる目的にもお客様の個人情報を使用しません。

Lloyd’s Register は、お客様による当社ウェブサイトの利用に関する情報をクッキーを通して収集します。これを行うのは、お客様の利用体験をお客様に合わせて調整し、個人別に対応できるようにするためと、他のユーザーの情報や利用状況とともに当社ウェブサイトのコンテンツ、レイアウトおよびパフォーマンスを改善するためです。詳細は当社のクッキーポリシーに記載されています。

個人情報の保護について

Lloyd’s Register は、適切な技術的かつ組織的な手段を使用してお客様の個人情報を安全に保管し、自身のグループに所属していない人物、または英国および欧州連合に所属していない人物または事業体に開示することはありません。ただし、下記のの両方に該当する場合を除きます

  • この個人情報に関するお知らせに記載されている目的に必要な場合。
  • 該当する情報がこの通知に従って、および欧州連合の一般データ保護規則 (EU 2016/679) に準拠して保管され利用されるよう確実を期すための適切な保護措置が導入されていると最初に自ら納得できる場合。

当社では、当社ウェブサイトを運用するために、ウェブサイト ホスティング機能や問い合わせ機能などのサービス プロバイダーを利用しています。これらのサービス プロバイダーの一部は、当社に提供するサービスの一環としてお客様の個人情報を処理します。当社は、これらのサービス プロバイダーもこの個人情報に関するお知らせを遵守するよう確実を期します。

Lloyd’s Register が個人情報を保管する期間

お客様の個人情報は、この個人情報に関するお知らせの目的のために合理的な必要な期間を超えて Lloyd’s Register によって保管されることはありません。ただし、法によりそれよりも長期間の保存を義務付けられている場合を除きます。

お客様の法的権利

お客様は、ご自身の個人情報をめぐって以下を含むいくつかの法的権利を有します。

  • ご自身の個人情報にアクセスしそれをコピーする権利
  • 不正確または不完全な個人情報を修正せしめる権利
  • ご自身の個人情報を削除せしめる権利
  • Lloyd’s Register によるお客様の個人情報の処理を制限するか、処理に反対する権利
  • 当社による処理に対する同意を随時撤回する権利 (例: この個人情報に関するお知らせに記載された詳細に連絡するか、当社から受信するメールに含まれる配信中止のリンクをクリックすることによって、随時コミュニケーションのオプト アウトするか、配信を中止する権利を含みます)

法的権利の行使を希望される場合は、当社にお問い合わせください。当社は、権利行使に関するお客様のご要望を受領後 1 か月以内に対応いたします。ただし、ご要望が複雑なものであるか大量のデータが関係する場合は、3 か月以内の対応とさせていただきます。

ロイドレジスターのオフィスへの訪問者について

弊社のオフィスへの訪問者は、オフィスのセキュリティ施策として前述の基本的な個人情報の記録を求められる場合があります。訪問者には入退室の際に署名をお願いし、入館許可証が提供される場合があります。また、オフィスのセキュリティの為に監視カメラを設置しています。

苦情申し立てについて

Lloyd’s Register によるお客様の個人情報の取り扱いに関する苦情については、上記の詳細を使用して Lloyd’s Register の データ保護オフィサーにご連絡ください。

お客様は、監督機関に苦情を申し立てる法的権利を有します。Lloyd’s Register の場合、関連する監督機関は英国情報事務局です (苦情を申し立てるか、懸念を報告する場合はこちらをご覧ください:https://ico.org.uk/concerns/)

個人情報に関するお知らせの更新について

Lloyd’s Register は、このプライバシーに関するお知らせの内容をお客様への事前の通知なしに随時変更することができます。お客様は、当社ウェブサイトにアクセスするたびに適用される直近のバージョンを認識できるよう、この個人情報に関するお知らせを時おりチェックする必要があります。この個人情報に関するお知らせの最終更新日は 2018年6月12日です。


Lloyd’s Register - Privacy Notice(英文)

What is the purpose of this Privacy Notice?

Lloyd’s Register takes the security of your personal information very seriously and is committed to ensuring that your personal information is protected at all times.

The purpose of this Privacy Notice is to provide you with a clear explanation about how your personal information is collected and used by us during your interaction with us as well as your rights in relation to your personal information.

Who is Lloyd’s Register?

“Lloyd’s Register” refers to an international group of companies owned by Lloyd’s Register Group Limited (UK company number 08126909), which is itself owned by Lloyd’s Register Foundation (UK charity number 1145988 and UK company number 07905861).

How to contact Lloyd’s Register?

If you have any questions regarding this Privacy Notice or our use of your personal information, please contact our Data Protection Officer by:

  • email: dataprotection@lr.org
  • post: Data Protection Officer, Lloyd’s Register, 71 Fenchurch Street, London, EC3M 4BS
  • phone: (+44) 020 7423 1724

What personal information does Lloyd’s Register collect?

Lloyd’s Register only collects basic personal information about you (such as name, email address and basic contact details – as well as any other information that you choose to provide) and only in the following ways:

  • Information that you yourself provide through our website, in writing, via telephone, at our events or through other means
  • Information that we obtain from your interaction with our websites and / or services

We will not ask for, and do not intend to collect, any sensitive personal information about you.

Why does Lloyd’s Register collect personal information?

Lloyd’s Register needs to know basic personal information about you in order to respond to requests you make to us, and to provide you with information relating to our services (such as newsletters, industry updates, information about our products and services, event invitations, surveys, market research, etc.) which either you have consented to receive or which relate to Lloyd’s Register products or services which we believe may be of interest to you.  We will not use your personal information for any other purpose.

Lloyd’s Register collects information about your usage of our websites through cookies. We do this so that we can tailor and personalise your experience and, in conjunction with other user’s information and usage, improve the content, layout and performance of our websites.  Further details are set out in our Cookies Policy.

How is your personal information protected?

Lloyd’s Register will hold your personal information securely using appropriate technical and organisational measures and not disclose your personal information to anyone outside its own group, or to any person or entity outside the United Kingdom and/or the European Union, except and to the extent both: (i) necessary for the purposes stated in this Privacy Notice; and (ii) where it has first satisfied itself that appropriate safeguards are in place to ensure such information will continue to be held and used in accordance with this notice and compliance with the European Union’s General Data Protection Regulation (EU 2016/679).  

We use service providers to operate our websites, such as website hosting and enquiry functionality, and some of these service providers will process your personal information as part of the services they provide to us. We will ensure that those service providers also comply with this Privacy Notice.

How long does Lloyd’s Register keep personal information?

Your personal information will be kept by Lloyd’s Register for no longer than reasonably necessary for the purposes set out in this Privacy Notice, unless required to be kept longer by law.

What are your legal rights?

You have a number of legal rights surrounding your personal information, including:

  • the right to access and copy your personal information
  • the right to obtain correction of any inaccurate or incomplete personal information
  • the right to have your personal information deleted
  • the right to restrict or object to Lloyd’s Register’s processing of your personal information
  • the right to withdraw your consent to our processing at any time (i.e. including the right to opt-out of or unsubscribe from communications at any time, either by contacting us at the details provided in this Privacy Notice or clicking the unsubscribe link in the emails that you receive from us)

Please contact us if you would like to exercise any of your legal rights. We will respond to any rights that you exercise within one month of receiving your request, unless the request is complex or involves a significant amount of data, in which case we will respond within three months.

What about visitors to Lloyd’s Register offices?

When you visit one of our offices, we may collect only basic personal information about you (as set out above in this Privacy notice) and only for the purposes of maintaining site security and safety. You may be asked to sign-in and sign-out when you visit one of our offices, and you may be provided with a visitor’s pass to wear during your visit. Where Closed Circuit Television (CCTV) is operated at any of our offices, this is used for site security purposes.

How do you lodge a complaint?

If you have a complaint regarding how your personal information has been handled by Lloyd’s Register, please contact Lloyd’s Register’s Data Protection Officer, using the details provided above.

You have a legal right to lodge a complaint with a supervisory authority.  For Lloyd’s Register, the relevant supervisory is the UK Information Commissioner’s Office (to lodge a complaint or report a concern, please visit: https://ico.org.uk/concerns/)

Does Lloyd’s Register update the Privacy Notice?

Lloyd’s Register may change the content of this Privacy Notice from time to time without notice to you.  You should check this Privacy Notice occasionally to ensure that you are aware of the most recent version that will apply each time you access our websites. This Privacy Notice was last updated on 12 Jun 2018.